Nu du Mikka!

Ja, idag börjar min nyttiga period.. Det ska vara en bra kombination av träning och bra kost. Dock är jag sjuk så får nog vänta lite med träningen om jag ska bli frisk.. Som mål har jag och Mikka sagt att vi ska börja med att käka frukost varje dag, samt dricka mycket vatten. Vatten ökar förbränningen och frukost gör så att kroppen kommer igång och man tappar sötsuget.


image59Jag ska prova frukostar som:

Kokt ägg med knäckebröd och kalkonskiva
Knäckebröd med banan
Gröt ( kommer nog inte fungera, jag hatar havrebitarna i gröten)

Exempel på olika lunch intag är:

Avocado med citronpeppar/ örtsalt och ett glas osötad färskpressad juice
Nuitrilett bars
Sallader utan dressingar
Keso och två msk hasselnötter

Middags intagen kan jag inte bestämma så mycket över, mamma gör maten men hon gör bara nyttig och allsidig kost så där är inga problem..

För övrigt så ska jag försöka att inte äta efter klockan 19:30 och lägga mig senast 22:30 (sömnen är massa viktigt)

BadBadBad. Alkohol dricker jag aldrig mycket av, eller låt säja, inte ofta iaf=P Visst vet jag att alkohol är största boven, men nu när jag och kim ska till helsingborg för att bo där ensamma en veckan, då får jag nog vara bad och köra ett undantag. Vi åker ju till Danmark i samma veva, weey=) BadBadBad

Mjukt bröd med vetemjöl ska jag utesluta helt, ska jag äta mjuktbröd så måste det vara fiberrikt med fullkorn och nyckelhålsmärkt.

Anledningen till att jag vill göra detta är inte för att jag vill gå ner i vikt..Jag gör detta för att jag vill hålla en stadig vikt. I och med att jag tränar mycket styrka så går jag upp i kilo, och för att veta vart extra kilona kommer ifrån så underlättar det med en bra och hälsosam kost. Inte bara de, det hjälper mig oxå att orka med mera.. Att må bättre helt enkelt..

För övrigt så önskar jag er en fin dag och mig ett lycka till<3

                                                       
       image60 





  Ni kan kolla hur det går för Mikka på everywhere.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Soha

Hoppas du får en bra dag :)

2008-04-28 @ 12:06:31
URL: http://sohaa.blogg.se
Postat av: Bimbo Doz

SV: Du kanske skulle ta och lägga om karriären. Match maker tjänar ju en del cash om man såger så.

PS. Jag har varit i Danmark. Dock har jag inget minne av det så fyllan påbörjats på båten dit och avtagit hemma i sängen några dygn efteråt. Med andra ord: du är en insiktsfull människa som verkar vara realistisk gällande din hälsoplan DS.

2008-04-28 @ 12:14:52
URL: http://bimbox2.blogg.se
Postat av: Bimbo Doz

Sv: Och som vanligt kommer den där jävla frågan upp i huvudet; varför bor jag i Sverige?

2008-04-28 @ 12:22:56
URL: http://bimbox2.blogg.se
Postat av: Soha

Tack :)

2008-04-28 @ 12:23:47
URL: http://sohaa.blogg.se
Postat av: Bimbo Doz

Sv: Skulle lätt byta midis mot lunchfylla på rödvin...any time!!

Fast klart...Sverige har ju sina fördelar...

2008-04-28 @ 12:41:38
URL: http://bimbox2.blogg.se
Postat av: anna

tack för kommentarerna:)

2008-04-28 @ 17:31:27
URL: http://helmerohugo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0