Om grekiska indianer, och lite allvar

Hej och god morgon på er alla!

Vet ni vad som hände igår när jag kom hem till kim!!? Vi skulle boka resan till Rhodos ju, det grymma med just detta resemål var att hotellet vi tänkte åka till bara kostande 9000 för två personer... Men, två timmar efter att jag varit inne och kollat så att alla uppgifter stämmde så var jag hemma hos kim för att boka resan.. Men ett problem uppstod, ett stort jäkla surt problem!!
Det var nämnligen så att hotellet hade någon gång under dessa två timmar gått upp i pris så att det nu kostade 11000 för två personer, shit va arg jag blev!!!

Det nya erbjudandet de hade gick oxå till Rhodos, fast till ett indian ifluerat hotell. Inredningen var gul, gul gul och åter gul! Inte nog med detta, det hängde fjädrar och grejor på väggarna - det så helt enkelt ut som om man kommit till de "grekiska indianerna" (Finns det sånna) ?

Nej, men vi ger inte upp, kosta vad det kosta vill - vi SKA åka utomlands, i sommar!

Nu är jag på jobbet, men vid 17 när jag slutat då bär det av till stans alla möjliga resebyråer, vidare där ska vi försöka hitta nåon bra resa.. Sedan ska vi fira detta genom att gå ut och käka på resturang, vi har dock inte bestämt oss för var.. Några förslag på trevliga och frächa resturanger i Göteborg?

Idag är det sista dagen på OC denna vecka, men inte blir jag fri frånjobb inte! Nejdå, jag ska städa på hotell i helgen, så sju dagars jobb - här kommer Anna med dunder och brak!! (sedan rullar pengarna in, med dunder och brak)

När jag jobbar på OC så sorterar jag journaler, jag kan ju säja så mycket som att det finns gott om det! I år jobbar jag med årgången 2006, alltså hur många det var som fick diagnos cancer under 2006, det är många, och det är riktigt hemskt!! =( Tänk att någon varje timma får diagnos canser... Usch, det är helt otroligt!

Det var som någon sa.. "Hade gud funnits så hade inte cansern funnits" Men om man kan säja så så skulle man kunna fråga sig hur det hade varit om man frågade sig om cansern hade försvunnit om gud funnits!? Knappast, varför skulle cansern ha med gud att göra!? Det finns många canserfromer som man inte vet varför man får, men varför göra det enkelt för sig själv och skylla på något så simpelt som att det vore guds mening!!? Jag försår inte folk som blander in gud och övernaturliga krafter och ödets mening i situationer som detta. Istället för att hålla på och dalta en massa spekulationer och teorier så finns det faktiskt forskare som varje dag kämpar med att komma på något nytt, och de behöver pengar.. Så vill man hjälpa till och kunna se ett slut på all inbsjukning i canser, hjälp till och ge pengar till organisationer som vet vad det håller på med. Det är som dom säjer på TV reklamen för hjärt och kärl sjukdomar: Forskarna har idéer, men det fattas resurser för att genomföra dem..

Kommer ni ihåg att det var folk som sa att de som dog under tsunamin, det var de som tillhörde helvetet! Hur kan någon med att ens yttra sig om något sånt! SKAM!! Ucsh, va otäckt!

Oj va långt detta inlägg blev.. Nu ska jag nog göra min plikt och återgå till jobbet..

Ha en trevlig helg! <3

Kommentarer
Postat av: Määrta

Änapääna ! Du måste hinna leka en stund med mej innan ni drar iväg till utlandet :O

saknar dej så ;D ihhi

2008-07-07 @ 16:48:44
URL: http://maarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0