Förlovad vid 10 år

Whaaat! Är det någon som såg på Outsiders idag? Om du gjorde det så tror jag nog att även du reagerade över tjejen som förlovade sig vid 10 års ålder! Hon fick frågan :

" Du känner inte att du blev tvingad till förlovningen"?
Svar: Nej verkligen inte, de frågade mig och jag sa ja, då var det i och för sig bara för att man fick en fin klänning, men det frågade iaf, och jag sa ja...

Vaa! Jag menar hon var 10 år! Klart man vill förlova sig om det "bara" innebär att man får ha på sig en jättefin klänning! Jag skulle nappat på de förslaget på direkten!

image172

Varför skynda med bröllop och gifta sig så ung!? Om man nu känner att det är "vi för alltid" då borde man la inte ha så bråttom med den biten, eller? Jag resonerar att jag vill ha en utbilding inklusive ett fast jobb, vilket skulle leda till fast inkomst innan ett giftemål. Samt vill jag ha en lägenhet som jag och min älskling ska trivas i! Men självklart är det viktigaste att kärleken finns där.. Hellre gifter jag mig lycklig och kär på en soptipp än i en stor maffig kyrka med festlokal och olycklig.  

Visst har jag en pojkvän som jag älskar, och självklart tror jag på oss - vore konstigt om inte så... Men att gifta sig nu, det skulle jag ändå inte vilja! Jag vill att tidens ska kännas rätt, det ska inte vara stress runt omkring, det räcker med stressen som av naturliga skäl kommer i samband med bröllopet...

Att förlova sig ung då? Jo visst, förlova dig om det känns rätt! Jag är verkligen inte den som dömmer, känns det rätt för personen i fråga, då är det de rätta för den! Men jag tror att många förlovar sig "för tidigt". Vad menar jag med de då? Jo, om man förlovar sig, då är det ju trots allt en "för lovning till giftemålet och dess löften". Är man inte redo för att gifta sig, och är man inte säker på att man är tillsammans med personen man vill leva med föralltid, då anser jag det inte lägligt att förlova sig..

Det var som jag och Kim satt och pratade om.. Hade vi varit 30 + när vi träffades och som nu varit tillsammans i över 2 år, då skulle det varit mycket möjligt att mer skulle ha hänt i vårt förhållande, kanske förlovning, kanske giftemål, kanske barn!? Inte vet jag,  det beror på situationen man befinner sig i.

Det jag vill komma fram till är att jag tycker inte det är någon vits att hasta in i något - ha inte brottom! Bara för att jag inte är förlovad med min pojkvän så betyder det inte att jag inte älskar honom "tillräckligt mycket"  Verkligen inte. I och med att jag tycker det känns så bra, och att det bara utveckas till det bättre hela tiden så ser jag ingen mening med att hasta in i något.. Det skulle inte vara rätt tidpunt just nu helt enkelt... Snarare kan jag vara glad över att ha något så stort framför mig! ;)


Pjuu.. det blev mycket text! Nu ska jag ut och vattna blommorna med min mor:)


   
        Trevlig kväll alla gifta och ogifta personer där ute! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0