Obeskrivbart

Usch! Värd att se! Men man vaknar upp och tänker på hur många det som har det såhär! =(
Det värsta är att det är så svårt att få hjälp! Jag vet själv hur det var när jag var dålig, jag sökte med min mammas stöd hjälp, men vad fick jag för respons - jo de sa "hade du vägt 1 kg mindre, då hade vi prioriterat dig, men återkom om du blir sämre" Tro fan att jag inte gjorde det! Detta är skam tycker jag! Ska man inte kunna få hjälp innan det redan gott för långt! Ska hjälpen finnas först när det kanske är försent?

Som tur var klarade jag mig på egen hand. Men med vetskapen om hur många det är som inte klarar det på egen hand och som skulle behöva ha den hjälp som nu inte går att få, så vet man inte vart man ska börja föra diskutionen. Men någonstans är det fel! Och någonting måste göras! Vart ska man börja, hur mycket krävs det? Kan man kräva en förändring? Hur långt ska det behöva gå, innan de ansvariga förstår allvaret av ett behov att mer hjälp!!?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0