Tro på dig själv

Så länge jag kan minnas har jag haft ett vykort uppsatt vid min säng. På dett vykort står det en dikt, och när jag fyllde tio år så fick jag en blå fin träram till den. Tavlan och dess dikt har betytt mycket för mig. Från en början läste jag den varje kväll. Men nu mera så kan jag den utantill. Jag minns när jag var liten hur jag låg och rabblade den tills jag somnade...

Så jag tänkte bjuda på denna dikt, läs den gärna flera gånger. Man förstår sällan dikters innebörd första gången man läser den.



"Tro på dig själv,
och på framtiden
samt allt det underbara livet har att ge.

Var rädd om din dröm,
för den ger dig kraft,
att gå din egna väg
och hitta ditt egna mål.

Låt din dröm bära dig framåt,
så blir den verkligehet, en dag!"

 
Hoppas att dikten kan ge dig nått så som den kunnat ge mig! Ta hand om er, och ta vara på er själva! <3


 


Kommentarer
Postat av: LÖ

Du vet väl om att du är värdefull,
att du är viktig här och nu,
att du är älskad för din egen skull,
för ingen annan är som du.

2008-06-05 @ 11:06:16
URL: http://lickyoestman.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0