Tummen ner!

Jag bor på en ö som inte är särskillt stor, alla känner allt typ.. Det finns en viss person på ön som har mer eller mindre problem med sitt alkohol intag - men förövrig så är han väldigt trevlig och man pratar även med honom.

Men idag gick gränsen!! Jag låg ute i min trädgård och sola i bikiniöverdel och shorts samtidigt som jag sms:ade.. Helt plötsligt hör jag någon stå och skratta, jag kollar upp och ca 3 meter ifrån mig står han och kollar på mig. Då säjer han "Haha, ja här står jag" Sen kollar han på mig och jag tycker det känns konstigt - tur va så ringer Kim precis då, så jag tar telefonen och säjer "Nej, hejdå gå nu, nu ska jag in i huset igen" Men när jag går mot dörren så hänger han med, och tar sedan handen på mig och säjer, "Jaja, hehe, jaja, jag ska hm..gå..hm."
Snabbt låser jag dörren och berättar om min fasansfulla upptäckt för Kim!

Okej att han inte gjorde något, men det var ändå över gränsen! Man ställer sig inte och glor på någon som ligger och solar - utan personens vetskap om att man är där!

När min kompis berättade om att han hade varit lite väl på henne en gång när hon var här, så sa jag något i stil med: " Haha, ja han, nej han är inte sån inte, han har ingen kontroll på alkoholen, men sånt skulle han aldrig göra!" Och sen pratade vi inte mer om det..

Nu får jag lite dåligt samvete över det, förlåt! Men visst är det så, man utgår ju från att man kan lita på folk man mer eller mindre känner. Det är inte så att man går runt och är misstänksam mot var och varannan person..

Men nu har jag lärt mig nått. Tro aldrig för gått om någon person förän du verkligen vet att du känner henne/honom. Om du så resonerar att du känner personen i fråga tillräckligt väl - var ändå aldrig för godtrogen, var alltid uppservant på små tecken! Inte för att skrämma upp, men de flesta våldtäkter begås av folk man känner väl, det kan vara en vän, en lärare eller en släkting. Fy fan va hemskt! Hur kan människor med att göra nått sådant!!

Nu ska jag ut och lägga mig igen, dock på andra sidan tomten denna gång! Mår förövrig inte alls bra idag.. Illamående och yrsel! Äter jag så blir jag spyfärdig, äter jag inte så känns det som om jag kommer att svimma när som helst...


Tummen ner och en Hård Plågsam spark mellan benen på alla som förtjänar det men aldrig fått igen det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0