Strejk, ödlor, blod och guldplåster

Tjoho!

Nu är jag äntligen hemma! Det är som ni kanske vet strejk för färjorna i Göteborgs Södraskärgård. Detta drabbar dock bara två av öarna här, meeen självklart är en utav dessa öar just den som jag bor på! Det innebär att på morgonen så går inte den båt jag brukar ta till skolan, så antingen får jag gå upp en timma tidigare, lr så får jag komma 20 minuter försent med nästa båt. Jobbigt! Ännu segare är det när man ska hem, det går en båt klockan 11:55, men därefter går det nu ingen båt förän klockan 18:20, jäkla strejk! Tur att jag har en lägenhet inne i stan, tänk de som inte ens har de, va tusan ska dom göra alla dessa timmar då det inte går några båtar.

Än värre kom jag på nu, jag hade bokat in ett pass på mitt älskade friskissvettis, passet börjar halv 8. Men självklart går det ingen båt nu ju.. Så jag får helt enkelt låta bli, får väl gå ut och springa lr nåt, funderar på att kanske klippa gräsmattan=P Skit bra träning by the way!

Nog om strejken. Idag har jag varit duktig, jag åkte helt ensam till sjukhuset för att ta prover, ultraljudet blev inställt, blir ev på torsdag istället. Hur som helst så tog jag mina prover, ett snabbt stick i fingret, sen var det klart... tänkte jag. Men nej så var det inte, jag trodde det var sticket som skulle vara värst, men när de hade gjort de så började hon klämma ut blod ur fingret, usch vad det inte va skönt! Jag föredrar att bli stucken i armen!..

Men efter en stund så var jag klar, vet ni vad sköterskan sa då!? Här får du en liten leksak, och i samma veva satt hon oxå på ett guldigt plåster på mitt finger. Haha, tack sa jag och log, smått chockad. Varför fick jag en leksak!? Tyckte hon att jag såg så liten ut? Eller tänk om det rent av var för att jag var så duktig?.. Leksaken föreställde en salamander, den var grå med regnbågsfärgerna på, dessutom glittrade den oxå!
image162
Kunde jag inte fått nått sånt här ballt plåster! :O

Nu så ska jag baka lite bröd tänkte jag:) Inte bestämt mig för vilken sort jag ska göra än, förslag? Det ska helst vara grovt:)

Ha de fint alla ni! <3

Kommentarer
Postat av: Linda

Snygga plåster!
Haha! Fick du en leksak? :D

2008-05-13 @ 17:42:33
URL: http://www.lindassblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0